Zwroty i reklamacje

Czy mogę zwrócić zakupioną biżuterię?

Odstąpienie od umowy sprzedaży

Większość biżuterii Slow Silver Jewelry można zwrócić przez dwa tygodnie od momentu otrzymania przesyłki – wyjątkiem jest biżuteria spersonalizowana oraz wykonana na specjalne zamówienie (szczegóły znajdziesz poniżej). Nie musisz nam podawać przyczyn zwrotu, ale będziemy bardzo wdzięczni, jeśli napiszesz dlaczego biżuteria nie spełnia Twoich oczekiwań. Staramy się ciągle rozwijać i doskonalić nasze usługi – opinie naszych klientów to podstawa dla zmian na lepsze. Jak dokonać zwrotu biżuterii, czyli odstąpić od umowy sprzedaży?

  1. Wpierw napisz do nas – możesz wysłać maila bezpośrednio na adres studio@slowsilver.pl lub posłużyć się formularzem kontaktowym dostępnym na stronie. Żeby odstąpić od umowy sprzedaży należy napisać oświadczenie, w którym znajdą się dane zamówienia. Masz na to 14 dni od momentu otrzymania przesyłki.
  2. Możesz posłużyć się formularzem oświadczenia, który znajdziesz na dole strony. Znajdziesz go również w załączniku maila potwierdzającego złożenie zamówienia. Uzupełnione  oświadczenie prześlij do nas w postaci pliku pdf, skanu lub zdjęcia.
  3. Otrzymasz od nas maila zwrotnego z potwierdzeniem odebrania oświadczenia. Od tego momentu masz kolejne dwa tygodnie na odesłanie nam biżuterii.
  4. Gdy tylko przesyłka do nas dotrze, zwrócimy Ci koszty poniesione w momencie składania zamówienia, czyli cenę biżuterii i dostawy. Opłacenie przesyłki zwrotnej należy do Ciebie. Na przelanie pieniędzy mamy również dwa tygodnie, ale zawsze staramy się to zrobić jeszcze tego samego dnia.
  5. Warunkiem wypłacenia pełnej kwoty jest zwrócenie kompletnej biżuterii. Jeśli biżuteria będzie uszkodzona, albo będzie nosiła ślady użytkowania, które wpłyną na jej wartość, zwrot pieniędzy nie będzie pełen.
  6. Nie jest to punkt obowiązkowy, ale będziemy bardzo wdzięczni, jeśli dasz nam znać, gdy pieniądze znajdą się na Twoim koncie.

Co w przypadku zamówień indywidualnych oraz biżuterii spersonalizowanej?

Biżuterii spersonalizowanej i wykonanej na specjalne zamówienie nie można zwracać. Treść ustawy, która o tym mówi, znajdziesz w naszym regulaminie. Tutaj postaramy się to wyjaśnić w jak najprostszy i zrozumiały sposób. Zacznijmy od tego co dokładnie rozumiemy przez produkty spersonalizowane i wykonane na specjalne zamówienie.

Biżuterię Slow Silver Jewelry można personalizować w różny sposób – przeczytasz o tym dokładnie i zobaczysz przykłady w zakładce Oferta. Personalizacja biżuterii polega na:

  1. Dodaniu graweru na wewnętrznej stronie pierścionka
  2. Wybraniu kamienia, który nie jest w regularnej ofercie sklepu, a realizacja będzie wymagać zamówienia go w szlifierni lub sprowadzenie do Polski.
  3. Wybraniu materiału, który nie jest w regularnej ofercie dla danego produktu (zamówienie pierścionka ze złota, jeśli w ofercie jest on dostępny wyłącznie w srebrze).
  4. Zamówieniu jakiejkolwiek biżuterii z pismem.
  5. Wprowadzeniu jakichkolwiek innych modyfikacji do projektu zgodnie ze wskazaniami zamawiającego.

Zamówienie specjalne/indywidualne to każdy egzemplarz biżuterii zaprojektowany i wykonany według wskazań zamawiającego. Co to oznacza? Jeśli chcesz, żebyśmy zaprojektowali od podstaw biżuterię tylko dla Ciebie, nie będzie ona wówczas mogła być zwrócona.

Jak przebiega proces reklamacji?

Gwarancje i naprawy

Wszystkie produkty Slow Silver Jewelry są objęte roczną gwarancją. Nie obejmuje ona uszkodzeń mechanicznych powstałych przez niewłaściwe użytkowanie i przechowywanie biżuterii. Jeśli jednak jest ona w jakikolwiek sposób wadliwa z naszej winy, oczywiście podejmujemy się bezpłatnej naprawy w ramach gwarancji lub wymiany na nowy egzemplarz. Jak złożyć reklamację?

  1. W pierwszej kolejności skontaktuj się z nami i opisz jaki pojawił się problem.
  2. Wyślij do nas formularz reklamacyjny, który możesz pobrać da dole strony. Opisz dokładnie co się stało i jeśli to możliwe – załącz zdjęcia. Pozwoli nam to wstępnie ocenić jakie mogły być przyczyny uszkodzenia lub wadliwego funkcjonowania.
  3. Po otrzymaniu od nas wiadomości z wstępną oceną zakresu naprawy, prześlij biżuterię na nasz adres. Wtedy, mając ją w ręku, będziemy mogli w pełni rozpatrzyć reklamację i ustalić w jaki sposób najlepiej rozwiązać zaistniały problem.
  4. W zależności od tego co wspólnie postanowimy, możemy wysłać Ci nowy produkt, zwrócić pieniądze lub podjąć się bezpłatnej naprawy.
  5. Jeśli zgłoszone przez Ciebie wady wynikają z niewłaściwego użytkowania lub przechowywania, albo powstały w wyniku zdarzenia losowego (uszkodzenia mechaniczne), możemy podjąć się naprawy odpłatnie.

Zmiana rozmiaru pierścionka

Wyjątkową sytuacją jest zmiana rozmiaru pierścionka. Wiemy, że nie zawsze jest możliwe dokładne sprawdzenie rozmiaru, zwłaszcza w przypadku pierścionków zaręczynowych. Dlatego jeśli okaże się, że pierścionek jest zbyt mały, lub zbyt duży poprawiamy rozmiar bezpłatnie – jedyny koszt, który musisz ponieść, to koszt przesyłki w obie strony. Szczegóły znajdziesz w  zakładce Często zadawane pytania.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Tworząc naszą biżuterię wykorzystujemy naturalne kamienie, które posiadają inkluzje i rysy. Nie wpływają one na jakość biżuterii i nie świadczą o jej wadliwości. Dla nas jest wręcz przeciwnie – dzięki temu każdy kamień jest wyjątkowy i ma szczególny urok.

Pamiętaj, że jeśli masz jakiekolwiek pytania czy wątpliwości, zawsze warto do nas napisać. Chętnie odpowiadamy na wszystkie wiadomości i staramy się zawsze pomóc i znaleźć rozwiązanie dla każdego problemu.

Pliki do pobrania

Klikając na przyciski, możesz pobrać formularze oświadczeń, dzięki którym można odstąpić od umowy sprzedaży zakupionego przedmiotu, odstąpić od umowy w przypadku wpłacenia zaliczki oraz zgłosić reklamację. Po wypełnieniu dokumentów możesz je zeskanować lub zrobić im zdjęcie i przesłać na naszego maila. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, koniecznie napisz!